CONȚINUTURI DE STUDIAT PENTRU OBȚINEREA GRADULUI DIDACTIC II EDUCATOARE

Prețul inițial a fost: 150,00 lei.Prețul curent este: 109,00 lei.

Răspundem nevoii dvs. de a vedea cum este structurat Conspectul realizat de noi.
Acesta are la bază Programa națională și numeroase cărți de specialitate din care am extras toate informațiile necesare, accesibilizându-le pentru o înțelegere temeinică.
Colega noastră a realizat un video de prezentare.
Sperăm să vă ofere o imagine clară asupra materialului realizat de noi.

Descriere

Pregătirea pentru susținerea și PROMOVAREA examenului pentru obținerea gradului didactic II necesită destul de mult timp.
Mai mult, ai nevoie de informații corecte, de actualitate și extrase din surse cât se poate de sigure.
Exact asta am realizat noi! Un conspect amplu și foarte bine documentat, care cuprinde toate conținuturile sugerate de programele în vigoare.
Conspectul este structurat astfel:
– Abordarea tuturor conținuturilor sugerate pentru Disciplina PEDAGOGIE ȘI ELEMENTE DE PSIHOLOGIE ȘI DE SOCIOLOGIE EDUCAȚIONALĂ;
– Abordarea tuturor conținuturilor sugerate pentru Disciplina METODICA PREDĂRII ACTIVITĂȚILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE ÎN GRĂDINIȚA DE COPII (Inclusiv exemple concrete de jocuri didactice matematice și pentru dezvoltarea limbajului pentru fiecare nivel de vârstă – unul dintre cele mai frecvente subiecte de examen);
– Abordarea tuturor conținuturilor sugerate pentru Disciplina METODICA PREDĂRII LIMBII ROMÂNE ȘI LITERATURII PENTRU COPII;
– FOAIE DE LUCRU – foarte utilă pentru sedimentarea informațiilor.
Conspectul este îndosariat, ajunge la dvs. exact ca în imaginile de prezentare.

CUPRINS

I. PEDAGOGIE ȘI ELEMENTE DE PSIHOLOGIE ȘI DE SOCIOLOGIE EDUCAȚIONALĂ
II. METODICA PREDĂRII ACTIVITĂȚILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE ÎN GRĂDINIȚA DE COPII
III. METODICA PREDĂRII LIMBII ROMÂNE ȘI LITERATURII PENTRU COPII

PEDAGOGIE ȘI ELEMENTE DE PSIHOLOGIE
1. Problematica educației (Educația de bază, Educația permanentă, Autoeducația, Alternative la învățământul preșcolar din România);
2. Educabilitatea (Ereditatea, Mediul, Educația, Teorii privind educabilitatea);
3. Structura și dinamica personalității copilului preșcolar (Modele de abordare a personalității, Personalitatea, Structura personalității: temperament, aptitudini, caracter, Caracteristicile dezvoltării psihofizice a copilului preșcolar);
4. Sistemul de învățământ;
5. Elemente de teoria curriculum-ului (Concepte fundamentale, Tipuri de curriculum);
6. Elemente structurale ale curriculum-ului (Taxonomia finalităților, Operaționalizarea obiectivelor educaționale);
7. Modalități specifice de organizare a conținuturilor în structura curriculum-ului preșcolar (Disciplinar, Interdisciplinar, Intradisciplinar, Modular, Pluridisciplinar, Transdisciplinaritatea);
8. Produsele proiectării curriculare (Documentele curriculare);
9. Proiectarea activității educaționale (Conceptul de proiectare, Etapele proiectării, Funcțiile proiectării, Niveluri ale proiectării);
10. Elemente de proces didactic (Concept, Funcțiile procesului didactic, Dimensiunile procesului didactic, Caracteristici generale ale procesului didactic, Principiile didactice ale procesului de învățământ);
11. Învățarea (Concept, Mecanisme ale învățării, Forme și tipuri de învățare);
12. Predarea (Concept, Actul predării);
13. Strategia didactică (Delimitări conceptuale: metodologie, strategie, metodă, procedeu, formă de organizare a activității, Sistemul metodelor de instruire, Descrierea metodelor, Mijloacele de învățământ, Instruirea asistată de calculator);
14. Evaluarea (Concept, Operațiile evaluării, Funcțiile evaluării, Formele de evaluare, Metode și tehnici de evaluare în grădiniță);
15. Managementul grupei de preșcolari (Concepte fundamentale: management, managementul grupei de preșcolari, conflict, comportament asertiv);
16. Comunicarea didactică (Concept, Tipuri de comunicare, Cerințe în comunicarea educatoare-copii);
17. Moduri și forme de organizare a activității în grădiniță (Jocul, Formele jocului, Jocul didactic, Activitatea comună, Jocurile și activitățile alese);
18. Succes și insucces la vârsta preșcolară (Concepte fundamentale, Prevenirea eșecului integrării în clasa I);
19. Consilierea psihopedagogică în învățământul preșcolar (Aspecte legate de consilierea realizată de educatoare);
20. Statutul profesional al cadrului didactic (Structura personalității educatoarei);
21. Cercetarea în învățământul preșcolar (Concept, Etapele cercetării);
22. Educația moral-civică și religioasă în grădiniță;
23. Creativitatea (Concept, Stimularea creativității la preșcolari);
24. Colaborarea grădiniță-familie.

METODICA ACTIVITĂȚILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE ÎN GRĂDINIȚE
1. Obiectivele educaționale în învățământul preșcolar (Scopul activităților instructiv-educative, Funcțiile obiectivelor educaționale, Clasificarea obiectivelor educaționale);
2. Conținuturi specifice activității activității în grădiniță (Domeniile de conținut, Operaționalizarea obiectivelor, Forme și moduri de organizare a activităților, Diferențierea / personalizarea activităților cu preșcolarii, Repere de evaluare a progreselor înregistate de preșcolari);
3. Forme specifice și moduri de organizare a activității cu preșcolarii (Activitățile de învățare dirijată, Jocurile și activitățile la alegere);
4. Modalități de organizare a grupei pentru activitățile de învățare;
5. Construirea mediului educațional în grădiniță (Relația copil-grup-mediu ambiental, Teorii și practici referitoare la spațiul educațional, Caracteristici ale mediului educațional din grădiniță, Ambianța psiho-relațională în grădiniță);
6. Jocul în grădiniță (Principalele tipuri de jocuri, Materiale utilizate în jocurile desfășurate în grădiniță);
7. Particularități ale proiectării, organizării, desfășurării și evaluării activității educaționale din grădiniță (Obiectivele învățării în activitățile instructiv-educative, Prezentarea conținuturilor pe domenii de dezvoltare, Strategii, metode, tehnici, Evaluarea achizițiilor de învățare la preșcolari);
8. Pregătirea copilului pentru integrarea optimă în activitățile de tip școlar (Conceptul de amturitate școlară, Relația Grădiniță-Familie, Relația Grădiniță-Școală);
9. Modalități de implicare a comunității pentru sprijinirea actului educațional (Relația dintre grădiniță și familie, Relația dintre grădiniță și comunitate);
10. Abordări specifice ale copiilor cu CES (Concepte, Copilul supradotat, Copilul cu tulburări de învățare, Copilul hiperactiv, Copilul cu deficiențe senzoriale).

LITERATURĂ PENTRU COPII
1. Noțiuni generale (Conceptul de literatură pentru copii, Valoarea instructiv-educativă a literaturii pentru copii);
2. Genul liric
A. Lirica populară
Proverbe, zicători, ghicitori
Folclorul copiilor (cântece formulă, recitative numărători)
B. Lirica cultă
Vasile Alecsandri – „Primăvara”
Tudor Arghezi – „Zdreanță”, „Testament”, „Tâlharul pedepsit”
George Coșbuc – „Iarna pe uliță”
Mihai Eminescu – „Revedere”, „Dorința”
Elena Farago – „Cățelușul șchiop”, „Gândăcelul”
Octavian Goga – „Dăscălița”
Nichita Stănescu – „Cântec”
George Topârceanu – „Balada unui greier mic”
3. Genul epic
Vasile Alecsandri – „Legenda rândunicăi”
Hans Christian Andersen – „Lebedele”
Ion Creangă – „Amintiri din copilărie”, „Povestea lui Harap-Alb”, „Capra cu trei iezi”
Ion Luca Caragiale – „D-l Goe…”
Petre Dulfu – „Isprăvile lui Păcală”
Mihai Eminescu – „Făt-Frumos din lacrimă”
Emil Gârleanu – „Căprioara”
Călin Gruia – „Povestea Florii-Soarelui”
Frații Grimm – „Cenușăreasa”, „Albă-ca-Zapada”
Petre Ispirescu – „Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte”, „Sarea în bucate”
Charles Perrault – „Scufița Roșie”
Ioan Slavici – „Florița din codru”
Mihail Sadoveanu – „Dumbrava minunată”
Ioan Alexandru Brătescu-Voinești – „Puiul”
4. Metodica predării activităților de educare a limbajului în învățământul preșcolar
Activități comune, pe grupuri mici și individuale de educare a limbajului la vârstă preșcolară (Lectura după imagini, Convorbirea, Povestirea, Jocul didactic, Memorizarea).